Saturday, December 18, 2010

Wuhuuu..lamanya tak update blog..


Woo..Lama betul tak update blog ni..Ish..ish..ish..penuh sawang...berhabuk dah..hahaha..
Bukan ape,ishh..tak de masa la...hehehee...bunyi macam orang sibuk je..hahaha...cettt~memang sibuk pun...
Eheee~biasalaa..orang bisnes kan...huhuhu..ntah la macam mana terlintas kat otak aku ni nak buat bisnes..Memang aku ni suka cuba sesuatu yang baru.Aku nak rasa pengalaman.Aku percaya selagi kita berusaha kita akan jumpa jalannya..
"If there is a will,there is a way.."
Ceh,berperibahasa inggeris pulak aku..hua3..
Anyway,daripada duk saje2 menghabiskan masa main facebook,lebih baik la aku bukak bisnes.Tapi humanghaaiiihhh..letih doe...memang letih wa cakap lu beb..haha...dengan bermacam-macam karenah pelanggan.Kadang-kadang stock barang lambat sampai,habis customer hangin..huhuhu..aku sabar je..
Untuk mendapat sesuatu yang baik mesti ade buruk dia kan..sebab dunia ni memang macam tu..Kalau tidak dipecahkan ruyung,manakan dapat sagunya.Berenang-renang ke hulu,berakit-rakit ke tepian,bersakit-sakit dahulu,bersenang-senang kemudian..
Pulangan yang aku dapat agak lumayan jugak la untuk student umur 16 tahun macam aku ni,boleh pegang duit ratus-ratus kira nilai yang besar dah tu...!!
Sekarang ni,baru aku tahu betapa susahnya nak mencari rezeki.Baru aku tahu pengorbanan ibu dan ayah aku selama ni.Duit yang aku ada ni aku nak simpan.Aku nak guna tak tergamak tau tak..sebab aku dah rasa macam mana peritnya nak dapat duit tu..bukan senang tau..orang yang tengok memanglah nampak senang kan..tapi aku yang menanggung ni..(bunyi macam kena dera la pulak..hehehee..)
So,kawan-kawan aku semua..harap korang hargailah setiap ringgit yang korang belanjakan.Sebab duit yang korang pegang tu hasil titik peluh mak bapak korang mencari rezeki.Korang belum rasa lagi macam penatnya nak membesarkan anak-anak.
So....hargai mak bapak dan hargai duit korang kerana itu semua rahmat dan rezeki dari Allah..
Sekian,Assalamualaikum..=))

No comments:

Post a Comment